Krishantering för ideella organisationer
Olika behov av krishantering uppstår i olika slags ideella organisationer. Det kan handla om att kalla in personal om man jobbar med sök- eller räddningsarbete, hantera en cyberattack, fördela resurser när något allvarligt händer mitt under ett event.
Vikten av att snabbt kunna kommunicera, få återkoppling och samarbeta är stor. Cosafe digitaliserar och effektiviserar samverkan och krisarbete för att minska konsekvenserna vid en allvarlig händelse.
Vår satsning på hållbarhet
Cosafe larmapp används av många företag, myndigheter, skolor och ideella organisationer. Mot bakgrund av Agenda 2030:s globala mål för en hållbar utveckling har vi valt att satsa extra på ideella organisationer som vi generellt tycker är viktiga för vårt samhälle. Roslagens sjövärnskår och Skansen är några sådana exempel. Läs ett inlägg från Roslagens Sjövärnskår här.
Hör av dig till oss för mer information om hur Cosafe larmapp fungerar och vad vi kan erbjuda just er. Det finns också möjlighet för ideella organisationer att ansöka om ett kostnadsfritt 24 månaders abonnemang för maximalt 100 användare. Då ansöker du via vårt initiativ Cosafe Sustainability Initiative (CoSI) som du kan läsa mer om här.
Populära funktioner med Cosafe
Larmknappar
Skräddarsy utifrån era behov
Personlarm
Vid riskbesök och ensamarbete
Tvåvägs-kommunikation
Säker och redundant chatt
Masskommunikation
SMS, epost och röstmeddelanden
Inkallning
Kalla in personal med en knapptryckning
Cosaferummet
Digitalt mötesrum
Jag är OK
Översikt i realtid om medarbetare är OK
Checklistor
Interaktiva checklistor för samarbete
Dokument
Alltid tillgång till viktiga dokument, även offline
Lägesbild
Förmedla en samlad och korrekt bild över situationen